„Działamy w świecie, w którym praca nie jest już definiowana przez stanowiska, miejsce pracy nie jest już konkretnym miejscem, wielu pracowników nie jest już tradycyjnymi pracownikami, a HR nie są już odizolowaną funkcją. Granice te, niegdyś uważane za naturalny porządek rzeczy, zanikają, a tradycyjne modele pracy stają się bezgraniczne.”
Czy liderzy są gotowi na budowanie wyjątkowego employee experience?
Human-centred leadership. Takiego przywództwa potrzebuje EMPLOYEE EXPERIENCE!. Liderów, którzy stawiają pracowników w centrum uwagi. I choć nadal zachwycają nas liderzy wizjonerzy, eksperci w swoich dziedzinach, autorytety w różnych branżach, którzy są świetni w tym co robią – to często jednak robią to kosztem ludzi, z którymi pracują. Na co dzień potrzebujemy autentycznych rzemieślników ludzkich doświadczeń.
Wspierający Rozmówca. Nowa rola w organizacji?
Wyobraź sobie firmę, w której pracują szczęśliwi, przyjaźni i pozytywnie nastawieni do życia ludzie. Ludzie samoświadomi, zorientowani na rozwiązania, wierzący w misję firmy, podzielający jej wartości i chcący rozwijać jej pozycję na rynku. Ludzie potrafiący zarządzać nie tylko projektami i innymi ludźmi, ale przede wszystkim sobą, swoimi emocjami i myślami oraz przyjaźnie rozwiązywać konflikty międzyludzkie. Ludzie mający poczucie sensu swojej pracy i po prostu – ją lubiący. Czy w dobie kryzysu psychicznego na rynku pracy to utopia? Niekoniecznie.
Cele strategiczne a codzienne działania. Metoda OKR
Nieefektywne procesy to najczęstsza przyczyna niepowodzeń w realizacji celów firmowych. Wskaźnik niepowodzeń wzrasta, jeśli w organizacji nie współpracujemy nad celami, czyli krótko mówiąc nie wszyscy zmierzają w tym samym kierunku, nie ma jasnych priorytetów oraz na poziomie komunikacji celów jest sporo do zrobienia.
Papierowy Sufit. Niewidzialna bariera dla umiejętności.
PAPIEROWY SUFIT to bariera nie do przekroczenia dla wielu pracowników, którzy posiadają umiejętności i doświadczenie, ale brakuje im kwalifikacji akademickich, takich jak tytuł licencjata lub magistra. Jest to ograniczenie, które może mocno utrudnić osobom bez takich kwalifikacji znalezienie pracy, nawet jeśli posiadają niezbędne umiejętności i doświadczenie. Z tym wyzwaniem muszą się mierzyć w trakcie całej drogi zawodowej w firmie: od momentu rekrutacji, przez możliwości rozwoju, aż po szanse na awans.
Czego nie wiedzą liderzy, czyli jak stopić górę lodową nieświadomości?
💡 Czy wiesz, że tylko 4% problemów firmy jest znanych top menedżerom? To zaledwie czubek góry lodowej! 🏔️
Rozmawiamy o employee experience – podcast Kasi Syrówki
Ostatnie miesiące intensywnie pochłonęły mnie działaniami w Dream Employer Hub, gdzie skupiamy się na szerzeniu misji budowania wyjątkowych miejsc pracy.
W tym zgiełku nieco straciłam z oczu moją prawdziwą pasję, najważniejszą kompetencję i kluczowe doświadczenie zawodowe, czyli employee experience.
Tokenizm – zafałszowana różnorodność
Tokenizm to robienie absolutnego minimum w kwestiach różnorodności i integracji w miejscu pracy. To pudrowanie i pozorowanie działań, po to, aby pokazać, że organizacja jest miejscem pracy promującym najlepsze praktyki dotyczące równego traktowania i różnorodności. Po co? Dla zachowania pozorów i uniknięcia krytyki. Krótko mówiąc, jest to fałszywe DEI.
Humankokracja, czyli jak rozmontować biurokrację w naszych organizacjach?
„To zarazem manifest i podręcznik” – tak o swojej książce „Humanokracja, Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy” piszą jej autorzy: Gary Hamel i Michele Zanini. Bestseller Wall Street Journal ukazał się kilka miesięcy temu w polskiej wersji językowej dzięki wydawnictwu MT Biznes.
Jak się zmienią nasze miejsca pracy w ciągu 10 lat?
O tym, że ostatnie lata zmieniły obraz naszych miejsc pracy nikt już nie ma wątpliwości. Trendów, dyskusji, prognoz o tym jak będzie wyglądała przyszłość naszych organizacji jest bardzo wiele.