Co to jest „Uskrzydlająca Organizacja”? I dlaczego właśnie uskrzydlająca a nie po prostu najlepsze miejsce pracy albo zwyczajnie fajna firma?
HR Business Partner – to lektura dla Ciebie!!
Na temat roli, znaczenia, obowiązków, kompetencji i przyszłości funkcji HR Business Partnera toczą się nieustanne dyskusje. Interpretacje i podejścia są bardzo wielowątkowe. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce ten termin a pojawi nam się ogromna ilość informacji, artykułów i opinii. Mamy kierunki studiów kształcące już w tej specjalności a na portalach rekrutacyjnych ofert poszukujących kandydatów na stanowisko HR BP jest coraz więcej.
Kultura firmy, Marka Pracodawcy i EVP jak to rozróżnić?
Ostatnie dwa miesiące na moim blogu w pełni poświęciłam trzem tematom, dla mnie fundamentom budowli zwanej doświadczeniem pracownika (employee experience).
Bez spójnej i autentycznej kultury organizacji, marki pracodawcy i jego propozycji wartości nie uda nam się zbudować pozytywnego doświadczenia pracownika. Dlatego też seria artykułów na moim blogu była jak najbardziej celowa. Zamiarem było stworzenie swego rodzaju wstępu i gruntu pod rozwój kluczowej tematyki mojego bloga, czyli EMPLOYEE EXPERIENCE.
Jak marka pracodawcy pomaga budować doświadczenie pracownika?
Czy marka pracodawcy ma znaczący wpływ na budowanie doświadczenia pracownika? Jeśli tak, to na jakim etapie? Czy tylko wtedy, gdy chcemy przyciągnąć najlepszych kandydatów? Czy może po to, by tych najlepszych utrzymać jak najdłużej w firmie? A może do tworzenia pozytywnego doświadczenia pracownika marka pracodawcy nie jest aż tak potrzebna?
EVP i EB czyli jaka moc kryje się za tymi skrótami?
Zacznijmy od odczarowania skrótów EB i EVP, bo będą pojawiać się w dzisiejszym tekście dość często.
Po co nam Employer Brand?
Zanim znajdziemy odpowiedź na to pytanie musimy ustalić na wstępie czym jest marka pracodawcy (employer brand). A potem jak ją budować i jakich błędów unikać w zarządzaniu nią?
Read more
Trzy sposoby na pełną harmonię pomiędzy kulturą firmy, a marką pracodawcy
Dzisiejszy artykuł zamyka majowy cykl poświęcony kulturze organizacyjnej i jednocześnie otwiera tematykę czerwca, która będzie w pełni dedykowana marce pracodawcy, czyli Employer Branding. Read more
Tam, gdzie kultura spotyka się z zaangażowaniem
Kultura i zaangażowanie to najważniejsze wyzwanie, z jakim mierzą się obecnie firmy na całym świecie. HR nie ma i nie powinno już mieć wyłączności w tej dziedzinie. To obecnie imperatyw dla każdego lidera. Read more
Kultura marką firmy – uczmy się od najlepszych?
Budowanie mocnej kultury firmy ma niezaprzeczalnie trwały i pozytywny wpływ na rozwój każdej organizacji. Jej istotnym celem jest wzmacnianie zadowolenia pracowników i klientów a także przyciąganie talentów, które będą podzielać wartości firmy. Wiele firm koncentrujących swoje wysiłki na budowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika ma pełną świadomość, że nie da się go zbudować bez postawienia kultury organizacji w centrum uwagi jako wartości naczelnej. Read more
10 elementów kultury organizacyjnej, które budują doświadczenie pracownika
Kultura organizacji ma wiele definicji i interpretacji. Najczęściej o kulturze mówimy jako kombinacji misji, norm, wartości, procesów, systemów, symboli, przekonań, zwyczajów etc. Ale tak naprawdę kultura organizacji to jej swoisty kod genetyczny. Read more